Get Adobe Flash player

Sveikata

Šokiai – judėjimo menas. Šokiai gerina kraujotakos ir kvėpavimo organų darbą, todėl žmogus jaučiasi sveikesnis ir stipresnis.

Šokant cheminiai signalai ir nerviniai impulsai skatina ir stiprina pagrindinio mūsų organizmo variklio – širdies – veiklą. Šokiai padeda mankštinti ir stiprinti širdies raumenį, jo susitraukimai tampa retesni, stipresni. Širdis lengviau adaptuojasi prie didelio fizinio krūvio.

Šokant ne tik suintensyvėja širdies darbas, pasikeičia kraujagyslių tonusas, bet ir treniruojami kvėpavimo organai. Dėl didelio ir įvairaus fizinio krūvio dažnėja ir gilėja kvėpavimas, padidėja gyvybinė plaučių talpa, geriau ir greičiau vyksta dujų apytaka – žmogaus organizmas geriau aprūpinamas deguonimi. Kraujas nuneša daugiau deguonies į periferinius audinius, todėl gerėja organizmo audinių mikrocirkuliacija. Tai irgi turi įtakos geresnei žmogaus savijautai.

Šokiai ne tik stiprina kraujotakos ir kvėpavimo organų sistemas, bet ir mankština raumenis, sąnarius, sausgysles, raiščius.

Šokant ir ypač atliekant pratimus, kai reikia įveikti pasipriešinimą, raumenų skaidulos didėja, didėja ir raumens skersmuo. Treniruoti, stiprūs raumenys yra atsparesni traumoms, lėčiau netenka savo masės, kas paprastai nutinka vyresniems ir nesimankštinantiems žmonėms. Be abejo, pagražėja ir žmogaus išvaizda, nes stangrus kūnas atrodo jaunesnis. Jei norite atrodyti jaunai, laisvalaikį praleiskite šokdami!

Lankstumas – gebėjimas lengvai judinti sąnarius: sulenkti, pasukti, ištiesti. Šokiai didina lankstumą. Lankstus žmogus lengviau atlieka fizinį darbą, pasiekia geresnių sporto rezultatų, mažiau patiria traumų.

Šokiai žmogui suteikia energijos. Būdami salėje, kurioje šoka daug žmonių, pajausite įkvėpimą, užsikrėsite kitų energingumu. Fizinis streso požymis – įtempti raumenys – šokant mažėja, nes tempiami, lankstomi ir kitaip judinami raumenys atsipalaiduoja. Aktyviai judant mažėja ir sočiųjų riebalų rūgščių koncentracija kraujyje, daugiau gaminasi „gerojo“ cholesterolio, o tai mažina širdies infarkto riziką. Be to, mankštinantis organizmas pasigamina edorfinų (laimės hormonų), padedančių įveikti stresą ir sukeliančių ramumo būseną. Žmonės, kurie mankštinasi ir sportuoja, rečiau serga depresija. O šokiai yra puikus ir greitas būdas atsipalaiduoti. Šokiai ir sveikata – du vienas su kitu glaudžiai susiję dalykai.